Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Tarnów. Miało być lotnisko
WYDARZENIA - Tarnów
czwartek, 23 lipca 2015 19:21

Czy Tarnów zrezygnował ostatecznie z idei budowy lotniska? Sztandarowy pomysł byłego prezydenta Ryszarda Ścigały oraz byłego dyrektora Wydział Strategii Urzędu Miejskiego w Tarnowie, Grzegorza Gotfryda. –  Wpisanie lotniska w Tarnowie do strategii województwa zwiększa nasze szanse –  mówił wówczas Grzegorz Gotfryd. – Taki dokument będzie dla samorządu wojewódzkiego podstawą do dysponowania pieniędzmi na tego typu inwestycje. W sumie, w Małopolsce miały powstać trzy lotniska regionalne: oprócz Tarnowa, także w Starym Sączu (optował tam za tym były burmistrz tego miasta, dzisiaj poseł PO, Marian Cycoń ) w Nowy Targu. – To był jeden z najbardziej niedorzecznych pomysłów tamtego okresu. Koszt gigantyczny, uzysk żaden, a w dodatku ogromne koszty utrzymania. Gdybyśmy zrealizowali tę wizję dzisiaj zarżnęlibyśmy budżet miasta, na  - uważa jeden z radnych miejskich.


Regionalny port miał pełnić rolę rezerwowego dla Balic. Według strategii zarabiałoby na siebie obsługując 250 tys. pasażerów w skali roku. I tu problem. Wyliczenia Wydziału Strategii, którym przypomnijmy kierował dzisiejszy wójt Szerzyn Grzegorz Gotfryd były chyba z kosmosu. Dowody? Nic prostszego. W Polsce jest obecnie 14 lotnisk pasażerskich, kilka z nich deficytowych. Lotnisko w Zielonej Górze przyjęło w tamtym roku 10.6 tysiąca pasażerów, lubelskie 184.8 tysiąca (jedyne w województwie),  łódzkie 253.3 tysiąca osób (miasto ma 722 tysiące mieszkańców),  bydgoskie (Bydgoszcz i pobliskie miasta razem blisko 800 tysięcy osób: Toruń, Grudziądz, Płock ). Nawet szczeciński port lotniczy (inne polskie lotniska są oddalone od miasta o kilkaset kilometrów) przyjął w tamtym roku niecałe 300 tysięcy pasażerów. Na jakiej podstawie Tarnów (niecałe 120 tysięcy mieszkańców) oszacował ruch w porcie na 260 tysięcy osób rocznie? Nie wiadomo. Pomimo wielu prób skontaktowania się z Grzegorzem Gotfrydem,  nie udało się nam nawinąć z nim rozmowy. Zresztą, jak pamiętam, od kilku lat unikał tego tematu, zdając chyba sobie sprawę z tego, że była to fantasmagorie. Zresztą gwoli prawdy z małymi lotniskami mają problem nie tylko Polacy, ale także Niemcy (30 procent z nich jest nierentownych, kilka zostanie zamkniętych) oraz Hiszpanie, gdzie taka sytuacja (zamknięcie) grozi jednemu z czterech lotnisk.

(mir)


Komentarze (2)

Lotnisko
Pewnie na dzisiaj to moze I prawda ale ruch lotniczy w Polsce sie rozwija I czeba troche czasu.Scigala planowal lotnisko ale nie tylko .Wraz z lotniskiem miala powstac stacja logistyczna ktora poczebowala lotniska do przewozu swych towarow.Teraz nie ma ani logistyki ani lotniska .Wspaniala robota .Lotnisko jest oknem na swiat a inwestorzy tez bez niego zyc niemoga bo lataja swymi samolotami.Kolo sie zamknelo.Brawo.
Ed , 29 listopad 2015 00:53
Lotnisko
Lotnisko niczym nie jest za późno panie prezydencie. Rozwój miasta jest zależny od tego .Miasto juz wydało sporo pieniedzy na opracowania .Z czasem urośnie do ruchliwego .Nie odrazu Warszawę zbudowali.Coraz więcej ludzi lata .Wezmy przykład z Balic po rozbudowie ile pasażerów przybyło.Kiedys mozna odciążyć Balice bo tam zrobi sie ciasno. Także zacznie przybywać prywatnych samolotów.Mamy juz w Polsce 900.
Ed , 13 maj 2016 01:23

Napisz Komentarz

smaller | bigger

busy
 

Relacje wideo z regionu tarnowskiego

Ostatnie komentarze

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz dla indywidualnych potrzeb użytkowników zgodnie z Polityką Cookies. Możesz je wyłączyć/zmienić w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z portalu bez zmiany ustawień dotyczących "cookies" oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia .